Hur skapar jag en karusell på LinkedIn? 

En enkel guide

Texten uppdaterades den 22 oktober, 2024
Relativt
16
Dela

Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn. 

Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (Guide: Hur gör jag en karusell till LinkedIn eller Instagram?). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator. 

När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där klickar du på plus (+) och väljer “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen. 

Dokument LinkedIn



Klicka sedan på “Välj fil”.  


Dela ett dokument LinkedIn



Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.  




Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).  




Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det! 





Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.

Vill du ha hjälp? Kontakta oss!

Läs också 3 enkla knep för att skapa bra slideshows.

16

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

Vad gör en Creative Director? 
Relativt
4

En Creative Director, eller CD, är en person som har ansvar för att leda och styra den kreativa processen inom...

Vad är en försäljningsproposition?
Relativt
4

Din försäljningsproposition är den unika fördel som just din produkt eller tjänst innebär för dina kunder....

Grafisk profil – färger
Relativt
5

Vilka färger skall jag ha i min grafiska profil? Och hur används färger i varumärkesbyggandet? Det är några aspekter som...

Vad är en målgruppsanalys? 
Relativt
10

Bland det viktigaste som företagare är att veta vilka dina kunder är. För att ta reda på din målgrupp bör...

Grafisk profil – typsnitt
Relativt
6

Hur väljer jag typsnitt till min grafiska profil? Här är några nybörjartips för att göra ett genomtänkt val....