Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn.
Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (Guide: Hur gör jag en karusell till LinkedIn eller Instagram?). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator.
När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där klickar du på plus (+) och väljer “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen.
Klicka sedan på “Välj fil”.
Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.
Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).
Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det!
Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.
Vill du ha hjälp? Kontakta oss!
Läs också 3 enkla knep för att skapa bra slideshows.