Hur skapar jag en karusell på LinkedIn? 

En enkel guide

Texten uppdaterades den 22 oktober, 2024
Relativt
17
Dela

Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn. 

Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (Guide: Hur gör jag en karusell till LinkedIn eller Instagram?). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator. 

När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där klickar du på plus (+) och väljer “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen. 

Dokument LinkedIn



Klicka sedan på “Välj fil”.  


Dela ett dokument LinkedIn



Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.  




Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).  




Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det! 





Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.

Vill du ha hjälp? Kontakta oss!

Läs också 3 enkla knep för att skapa bra slideshows.

17

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

Guide: Grunderna i annonsering på sociala medier 
SMW Group
5

Att annonsera på sociala medier behöver inte vara krångligt! Tillsammans med våra branschkollegor och experter på marknadsföringsbyrån SMW Group guidar...

Tips för ett framgångsrikt och igenkännbart varumärke
Relativt
7

Hur kommer vi ihåg varumärken i det totala bruset av marknadsföring? Svaret är identitet! Det handlar om markörer som gör...

Hur kommer man igång med animering?
Elin Hjerthén
11

Rörligt innehåll hjälper till att sticka ut i det digitala bruset. Men hur går man tillväga för att skapa engagerande...

Vad gör en Creative Director? 
Relativt
5

En Creative Director, eller CD, är en person som har ansvar för att leda och styra den kreativa processen inom...

Vad är en försäljningsproposition?
Relativt
4

Din försäljningsproposition är den unika fördel som just din produkt eller tjänst innebär för dina kunder....