Hur skapar jag bra företagskommunikation?
Kommunikation har alltid varit A och O för att sprida kännedom kring något. Det har inte blivit mindre viktigt, snarare tvärtom. I den digitala världen vi lever i söker och utbyter vi information konstant. Men vad är viktigt att tänka på när jag ska kommunicera för mitt företag?
Vad gör en Art Director?
En Art Director arbetar som kreatör med att utforma idéer, koncept, reklam och kommunikation för att skapa och underhålla varumärken.
Varför ska mitt företag finnas på sociala medier?
Finns inte ditt företag på sociala medier, kan du vara säker på att du går miste om många potentiella affärer och kontakter. Detta får du ut av att finnas på sociala medier:
Hur skapar jag ett starkt varumärke?
Ett starkt varumärke är i många fall nyckeln till att få fler affärer. Det är viktigt att skapa ett varumärke som kunder kommer ihåg när de söker efter de tjänster eller produkter som du erbjuder. Tänk dig själv, när du behöver något funderar du på företagen du känner till som säljer detta. Behöver du en prisvärd hylla kanske du går till företag som IKEA, MIO, Jysk osv för att de är tillgängliga och har ett starkt varumärke. Alla känner till dem. Eller så tänker du på något mer exklusivt och vänder dig till Norrgavel eller kanske Svenssons i Lammhult?
Fatta, gilla, köpa – hur får jag kunden att köpa mina tjänster eller produkter?
Detta koncept ger dig en tydlig struktur och gör det enklare för både dig som entreprenör och dina framtida kunder att fatta, gilla och köpa av just dig och ditt företag.
Grafisk profil, vad är det och hur skapar jag en?
Grafisk profil är ett samlingsbegrepp för ett företags visuella uttryck och förmedlar företagets värderingar och affärsmässiga mål på ett visuellt sätt. Den grafiska profilen underlättar kommunikationen och förståelsen av ditt företag både för dig och för dina mottagare.
Vad gör en copywriter?
En Copywriter producerar textligt innehåll till hemsidor, bloggar och nyhetsbrev men även till kortare reklam, såsom slogans och rubriker.